Technik administracji

Po ukończeniu nauki absolwent będzie przygotowany do:

1) wykonywania prac biurowych w jednostce administracji;
2) udzielania informacji pracownikom oraz klientom;
3) kompletowania i porządkowania aktów prawnych w jednostce administracji;
4) sporządzania protokołów, analiz i sprawozdań;
5) udostępniania dokumentów klientom wewnętrznym i zewnętrznym;
6) prowadzenia dokumentacji kadrowej pracowników;
7) sporządzania dokumentów finansowych zgodnie z procedurami;
8) sporządzania dokumentów dotyczących spraw administracyjnych w jednostce administracji;
9) przygotowania i prowadzenia postępowania administracyjnego.

Okres nauki: 2 lata w formie zaocznej – (700 godzin lekcyjnych + 140 godzin praktyk zawodowych).
Zajęcia w soboty i w niedziele co dwa tygodnie w godzinach 9:00 – 21:00 + raz w miesiącu w piątek w godzinach 16:30 – 20:00).

W trakcie nauki słuchacz nauczy się:

1) gromadzenia dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym;
2) nadzorowania wewnętrznej koordynacji działalności jednostek organizacyjnych;
3) sporządzania sprawozdań, protokołów z posiedzeń i zebrań, opracowywania projektów aktów administracyjnych;
4) prowadzenia postępowań kończących się wydaniem decyzji administracyjnej,
5) prowadzenia podstawowej dokumentacji księgowej, związanej z planowaniem kosztów i przychodów,gospodarowaniem majątkiem oraz zarządzaniem zespołem pracowników.

Absolwenci mają możliwość zatrudnienia w:

1) administracji rządowej i administracjach specjalnych;
2) jednostkach samorządu terytorialnego (w urzędach marszałkowskich, urzędach powiatowych, miejskich, gminnych);
3) samorządowych jednostkach organizacyjnych;
4) samorządach zawodowych, gospodarczych;
5) przedsiębiorstwach;
6) organach organizacji społecznych.

Przedmioty nauczania w cyklu kształcenia:

1) Bezpieczeństwo i higiena pracy;
2) Podstawy administracji i prac biurowych;
3) Sporządzanie dokumentów dotyczących spraw administracyjnych;
4) Przygotowywanie i prowadzenie postępowania administracyjnego;
5) Sporządzanie analiz i sprawozdań;
6) Język obcy zawodowy;
7) Język migowy;
8) Kompetencje personalne i społeczne.

Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie:

EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji.